Samsung Netbook 2010 [Les]
Samsung stvsugerrobot [Les]
Phillips nettTV [Les]
 
En skikkelig watt-nisse:
Maxi
Mt Ford Focus RS500
Carbon E7: R amerikaner
Fiesta-monster
Monstersykkel
Subaru som er klar for vinteren
101-ring kjper drmmebilen
En hyst spesiell Subaru
Her er MetroBuddy
Aldri mer rygging p tunet
BMW 7-serie: High Security
Maxi
Mt Ford Focus RS500
Carbon E7: R amerikaner
Fiesta-monster
Monstersykkel
Subaru som er klar for vinteren
Hjemme
Bose: Lifestyle V-Class
Styr din Samsung-TV med iPhone
Nydelige BeLab 11
Denne TV-en har Android!
Denon lanserer HDMI 1.4

Her er MetroBuddy

Mens Think har stjålet de negative overskriftene har lillebror Buddy fokusert på å lage og selge biler.
dingz.no: At design har vært i fokus på den nye MetroBuddyen er det ingen tvil (se bildespesialen).

Frontlyktene minner oss faktisk litt om Lamborghini Gallardo og luftinntaket nederst på fronten er også av typen småfrekt. Men utseendet er heldigvis ikke alt.
video
click2zoom
click2zoom
click2zoom
click2zoom
click2zoom
click2zoom

Batteri og andre forbedringer

Metrobuddy er forberedt for flere ulike batterityper, og ved lanseringen nå i desember kan kundene velge mellom to alternativer: Blybatteri med rekkevidde på inntil åtte mil, eller et Nikkel metallhydridbatteri med en rekkevidde på inntil 12 mil.

MetroBuddy lades fra vanlig jordet stikkontakt (helst 16A-kurs) og trenger 6 til 8 timer på å bli fulladet når den har vært helt tom. Det viktigste er imidlertid at den når 30-95% i løpet av 3 timer, så har du lademulighet på jobben kan dette være en perfekt pendlerbil.

De nye bremsene skal ikke bare øke levetiden på klossene, de skal også tilbakeføre bremseenergi til batteriene, slik at du får skvist ut nok kraft til å komme deg trygt hjem. For å kutte strømforbruket ytterligere er også baklyktene i LED.

MetroBuddy skal også ha fått et nytt varmeapparat, og det er nå innvendig justering av de store sidespeilene.

Hva med kjøreegenskapene?

De kan vi naturlig nok ikke uttale oss om før vi har fått tilgang til en testmodell, men vi har lagt merke til at sporvidden har økt fra gamle Buddy og det bør gjøre bilen langt mer stabil.

Den nye rammekonstruksjonen skal forøvrig være langt sikrere enn tidligere, og alle de tre setene har 3-punkts sikkerhetsbelter. Karosseriet er laget i kunststoffet Telene, et gjenvinnbart materiale som tåler røff behandling og dermed er godt egnet for masseproduksjon.

Minifakta MetroBuddy:

- Tre figurformede seter med integrerte nakkestøtter, tonet glass i samtlige vinduer, glasstak, kalesjetak - Hjulbuer -

3 sitteplasser, 244 cm lang, ca 150 cm bred og 146 cm høy, akselavstanden er 154,7 cm og sporvidden er 134,6 cm, og svingradiusen er på 400 cm.

Egenvekten til MetroBuddy er på 795 kg og tillatt totalvekt er 1020 kg.

Toppfart er 80 km/t og den bruker 7 sekunder på 0-50 km/t.

Bagasjerommet er derimot fortsatt ikke så veldig stort, oppgitt volum er 150 liter(grunnflate 92x47 cm), så til den store Ikea-runden finnes det nok bedre alternativer.

Mer informasjon får du på Buddys nettsider

Les mer om: Buddy, co2 og milj, MetroBuddy, elbil



Del saken pa Facebook Del saken pa Nettby
Siste kommentarer:

Navn:
Melding:
Skriv
kode:

Flere perler i dingz-arkivet: Mini Maxi Hjemme Borte Test Proto Nonsens